8A
22. - 26.9.: Budeme opakovat výpočty práce (kladka, kladkostroj) a řekneme si, jak zjistit výkon a účinnost.
6. - 10.10.: Nadále je na programu pohybová a polohová energie.
13. - 17.10.: Dokončíme polohovou energii tělesa a přejdeme ke vzájemné přeměně polohové a pohybové energie.
20. - 24.10.: Budeme počítat na polohovou a pohybovou energii.
3. - 7.11.: Na programu máme vnitřní energii a teplo.
24. - 28.11.: Zůstaneme u tepla - měrné teplné kapacity látky.
15. - 19.12.: Povíme si o změnách skupenství látek.
2. - 6.2.: Začínáme téma elektrické jevy.
13. - 17.4.: Čekají nás zvukové jevy - zvukový rozruch a jeho šíření.
11. - 15.5.: Začínáme probírat meteorologii.
Na 24.9.: Cvičení 1 na str. 20 (Bedna...). Zopakujte si všechny dosud probrané vzorečky a jejich použití.
Na 26.9.: Dobrovolný domácí úkol na 24.9 (o bedně) zůstává na pátek.
Na 1.10.: Máme první říjnovou hodinu, takže se přiblížil termín odevzdání vašeho dobrovolného zářijového úkolu - sepsat co nejvíc činností nebo úkonů z každodenního života, při kterých využíváme nějaké poznatky z fyziky. Hodinu budete mít ve vlastních rukách - pokud nebudete provokovat, schováte mobily, nebudete vykřikovat, prostě vytvoříte takové prostředí, ve kterém se dá dělat něco jiného, než vás uklidňovat, procvičíme si pár příkladů a přejdeme k nové látce. Když bude hodina jako v pátek, píšeme test - opakování toho, co jsme probrali v září.
Na 3.10.: Cvičení 4 a 5 na straně 28:
Cv. 4: Elektrická lokomotiva s příkonem 2000 kW pracuje se stálým výkonem 1800 kW. Urči její účinnost.
Cv. 5: Příkon elektromotoru je 30 kW, účinnost je 80 %. Jakou práci vykoná motor za 1 minutu?
Na 8.10.: Zopakujte si vzorečky a jejich využití - práce, výkon, energie - něco si spočítáme v rámci desetiminutovky.
Na 10.10.: Hodina nám odpadá ;o)
Na 15.10. Nic, nového, jen se podívejte na to, jak počítáme pohybovou a polohovou energii.
Na 17.10.: Příklad 1 a 2 na straně 38 - pro dobrovolníky ;o)
Na 22.10.: Dobrovolný domácí úkol je cvičení 6 na straně 38.
Na 24.10.: Napíšeme si test, jak jsme si naplánovali - příklady na práci, výkon, účinnost.
Na 5.11.: Opakujte si vzorečky, nic nového nemáte.
Na 7.11.: Ti, kteří mají slíbený na pátek testík, ještě opakují práci a výkon, ostatní se jen průběžně učí, co jsme si řekli o složení látek.
Na 14.11.: Zopakujte si vzorečky - budeme počítat příklady na pohybovou energii.
Na 26.11.: Dobrovolný domácí úkol pro pilné studenty: Aleš o hmotnosti 55 kg vylezl po skále do výšky 18 metrů za 0,5 minuty. Jak velký byl jeho výkon?
Na 28.11.: Zkuste si spočítat ještě b) z příkladu, který jsme počítali ve škole - druhé cvičení 1 na straně 59.
Na 5.12.: Minule jsme na výpočty měli málo času, teď budete mít čas zlepšit si jimi známku. Tak si aspoň doplňte sešity, abyste se v nich zorientovali.
Na 12.12.: Bude test, takže si zopakujte všechno, co jsme si napsali o teple
Na 17.12.: Máte možnost si test opravit, pokud se vám nepovedl podle vašich představ.
Na 10.1.: Opakujte si teplo a změny skupenství. Pokud máte nerozhodnou známku, vypočítáte si jeden příklad na teplo.
Na 23.1.: Píšeme testík na skupenství a jejich změny.
Na 6.2.: Zopakujte si úvod do elektrických jevů.
Na 6.3.: Opakujte si a nezapomeňte si sešity.
Elektrický obvod - sériové a paralelní zapojení
Elektrický proud (značka, jednotka , měření, příklad na měření ampérmetrem se stupnicí a ručkou - rozsah stupnice, počet dílků...)
Elektrické napětí (značka, jednotka, měření, příklad na měření voltmetrem se stupnicí a ručkou - rozsah stupnice, počet dílků...)
Zdroje elektrického napětí
Ohmův zákon/ elektrický odpor
Na 18.3.: Nezapomeňte si přinést sešity a pokud jste v pátek chyběli (bylo vás dost), vše si dopište.
Na 20.3.: Opakujte si.
Na 25.3.: Dopište si látku, pokud jste chyběli - opět vás bylo hodně. A učte se vzorečky.
Na 27.3.: Zopakujte si vzorečky - odpor, elektrická práce, výkon.
Na 8.4.: Opakujte si elektřinu.
Na 10.4.: Nezapomeňte se doučit vzorečky, které se vám pořád pletou.
Na 15.4.: Přineste si sešity, bude se vám to hodit!
Na 17.4.: Bude sešitový test, tak se doma podívejte na to, co jste si napsali, abyste se ve svém sešitě rychle orientovali.
Na 22.4.: Sešiťák nebyl minule, teď už bude - z vlastních sešitů!!!
Na 23.4.: Opakujeme, příští týden bude test. Ze sešitového testu sešlo kvůli neklidu ve třídě (měl by být za "odměnu").
Na 24.4.:Stále opakujeme zvukové jevy.
Na 29.4.: Napíšeme si slíbený test - otázky budou takové, jako jsme si procvičovali při soutěži.
Na 6.5.: Nic nového, opakujte si.
Na 13.5.: Začínáme s novou látkou, nezapomeňte si přinést sešity.
Na 15.5.: Podívejte se na to, co jsme si zatím řekli o meteorologii.
Na 20.5.: Přineste si sešity! Pokračujeme v tématu "meteorologie"
Na 22.5.: Základní meteorologické jevy už jsme částečně probrali, podívejte se, co máte napsáno. Povíme si o dalších jevech a jejich měření.
Na 27.5.: Sešity!!!! Budou se vám hodit na testík z posledních prezentací.
Na 29.5.: Bude soutěž, opakujte si.
Na 3.6.: Čeká nás opakovací test a řekneme si něco o znečišťování atmosféry.
Na 5.6.: Dokončíme kapitolu o znečišťování atmosféry a tím i vše, co jste se měli dozvědět v osmé třídě.
Pro všechny následující hodiny platí totéž: opakujeme vše, co jsme se naučili během druhého pololetí.