8B

Probíraná látka:
 15. - 19.9.: Minulý týden jsme si zopakovali, co víme o síle a řekli si, co je to práce a jak ji vypočítáme. V tomto tématu budeme pokračovat i tento týden.
22. - 26.9.: Budeme opakovat výpočty práce (kladka, kladkostroj) a řekneme si, jak zjistit výkon a účinnost.
29.9. - 3.10: Budeme počítat příklady na téma práce a účinnost, probírat budeme pohybovou a polohovou energii.
6. - 10.10.: Nadále je na programu pohybová a polohová energie.
13. - 17.10.: Dostáváme se ke vzájemné přeměně polohové a pohybové energie.
20. - 24.10.: Budeme počítat na polohovou a pohybovou energii.
30. - 31.10.: Vypočítáme si pár příkladů na energii.
3. - 7.11.: Na programu máme vnitřní energii a teplo.
10. - 14.11.: Budeme probírat změnu teploty těles tepelnou výměnou.
18. - 21.11: Tento týden nám fyziky odpadají ;o)
24. - 28.11.: Zůstaneme u tepla - měrné teplné kapacity látky.
1. - 5.12.: Čeká nás opět tepelná výměna - vedením a prouděním.
8. - 12.12.: Budeme opakovat vše, co jsme se naučili o teple, počítat a napíšeme si ve čtvrtek testík.
15. - 19.12.: Povíme si o změnách skupenství látek.
5. - 9.1.: Budeme se ještě zabývat změnami skupenství látek.
12. - 16.1: Tento týden je na řadě vypařování, var a kapalnění.
19. - 23.1.: Dokončíme kapalnění a sublimaci a napíšeme si opáčkový testík.
26. - 29.1.:  Tématem týdne jsou pístové spalovací motory.
2. - 6.2:: Začínáme probírat elektrické jevy.
9. - 13.2.: Na programu je měření elektrického proudu a napětí.
16. - 20.2.: Vzhledem k mé nemoci doháníme minulý týden. 
2. - 6.3.: Máme toho hodne: zdroje elektrického napětí, Ohmův zákon, elektrický odpor, vodiče a izolanty a závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče.
9. - 13.3.: Dokončíme, co jsme si nestihli říct minulý týden o elektrickém odporu. A budeme opakovat vše o elektrickém obvodu.
16. - 20.3.: Kromě opakování - reostt, dělič napětí a elektrická práce.
23. - 27.3.: Budeme opakovat všechno, co jsme se naučili o elektřině, a počítat.
7. - 10.4..:  Povíme si, jak předcházet úrazům elektrickým proudem a o ochraně elektrických spotřebičů.
13. - 17.4.: Čekají nás zvukové jevy - zvukový rozruch a jeho šíření.
20. - 24.4.: Dokončíme zvukové jevy a budeme opakovat.
27. - 30.4.: Ještě jednu hodinu věnujeme opakování a pak si napíšeme test.
4. - 7.5..: Tento týden budeme ještě opakovat, utřídíme si, co jsme se dosud naučili.
11. - 15.5.: Začínáme probírat meteorologii.
18. - 22.5: Budeme si povídat o základních meteorologických jevech a jejich měření.
25. - 29.5.: Dobereme základní meteorologické jevy a budeme trochu opakovat.
1. - 5.6.: Dokončíme opakování meteorologie a napíšeme si test.
 
 
Úkoly:
Na 15.9.: Naučte se, jak se práce počítá, máte k tomu např. vzorové příklady na straně 15. Napíšeme si ve středu krátký testík. Taly jste dostali dobrovolný domácí úkol: Jakub má hmotnost 50 kg, vylezl po žebříku do výšky 4 metry. Jakou práci vykonal?
Na 18.9.: Písemně příklad 6 na straně 16. Zopakujte si vše (tolik toho zas nebylo), co jsme si řekli o práci. Stále trvá dobrovolný úkol do první říjnové fyziky: napsat co nejvíc činností v každodenním životě, při kterých se uplatní poznatky z fyziky.

Na 22.9.: Písemně máte příklad 1 na straně 20. Procvičte si, jak počítáme sílu, práci, v pondělí budete mít možnost si opravit test - nebo získat další jedničku ;o)
Bedna o hmotnosti 80 kg se při nakládání na vagón zvedá rovnoměrným pohybem do výšky 2,5 m pomocí pevné kladky. Nakresli obrázek. Jakou tahovou silou je třeba působit na volnýá konec lana? Jak velká práce se při zvednutí bedny vykoná?

Na 25.9.: Zamyslete se nad příkladem 2 na straně 20 - když spočítáte všechny jeho části správně (s postupem!), máte velkou jedničku jistou ;o)

Na 29.9.: Máte několik nových vzorečků, naučte se, co jsme si říkali o výkonu a účinnosti. Dobrovolný domácí úkol je na straně 25 - příklad 7.
Na 2.10.: Máme první říjnovou hodinu, takže se přiblížil termín  odevzdání vašeho dobrovolného zářijového úkolu - sepsat co nejvíc činností nebo úkonů z každodenního života, při kterých využíváme nějaké poznatky z fyziky.

Na 6.10.: Dopočítejte cvičení 4 na straně 28, opakujte si - zejména vzorečky a jejich použítí, něco si příště napíšeme v rámci desetiminutovky.
Na 9.10.: Jak vyplývá z výše uvedeného, hlavně si zopakujte vzorečky a to, co jsme si napsali do sešitů o výkonu, účinnosti a pohybové a polohové energii. Něco si vypočítáme a taky dostanete dvě jednoduché otázky (pro ty, co na počítání moc nejsou ;o) )

Na 13.10: Nic nového nemáte, jen se mrkněte na to, co jsme si říkali o energi ;o)
Na 16.10.: Podívejte se na vzorečky pro  polohovou a pohybovou energii, budete mít možnost si něco vypočítat na malé jedničky.

Na 20.10.: Dobrovolný domácí úkol je cvičení 6 na straně 38.
Na 23.10.: Bude test s příklady podobnými těm, které jsme trénovali na poslední hodině - práce, výkon, energie.

Na 30.10.: Jen opakujte vzorečky, budeme ještě počítat.

Na 3.11.: Nic nového, budeme probírat novou látku - teplo a vnitřní energii.
Na 6.11: Zopakujte si vzorečky na polohovou energii, budeme trochu počítat.

Na 10.11.: Dobrovolný domácí úkol pro pilné studenty: Aleš o hmotnosti 55 kg vylezl po skále do výšky 18 metrů za 0,5 minuty. Jak velký byl jeho výkon?
Na 13.11.: Naučte se vše, co jsme si zatím říkali o vnitřní energii.

Na 24.11.: Dobrovolný domácí úkol pro pilné studenty: Kladivo o hmotnosti jeden a čtvrt kg je zvednuto do výšky 80 cm. Jak velká práce při tom je vykonána? Jak se zvětšila polohová energie kladiva?
Na 27.11.: Podívejte se do matematicko-fyzikálních tabulek, kde najdeme měrnou kapacitu látky ;o)

Na 1.12.: Naučte se vzorečky, budeme počítat přijaté a odevzdané teplo.
Na 4.12.: A pořád neumíme vzorečky a jednotky... Udělejte s tím něco ;o)
 
Na 8.12.: Opakujte si a hlavně se naučte vzorečky a jednotky, které se týkají tepla.
Na 11.12.: Bude test, takže si zopakujte všechno, co jsme si napsali o teple

Na 15.12.: Takže teď už ten test...
Na 18.12.: Máte možnost si test opravit, pokud se vám nepovedl podle vašich představ.
 
Na 5.1.: Máme poslední dvě hodiny na opravu známky před ukončením klasifikace.
Na 8.1.: Naučte se, co jsme si řekli o vlastnostech jednotlivých skupenství.

Na 12.1.: Pokud narazíte na nějakou zajímavost týkající se fyziky (objevy, vynálezci...) nebo pokus, podělte se o to s ostatními na některé z následujících hodin.
Na 15.1.: Zopakujte si, co jsme si říkali o změně skupenství, tuhnutí a tání, vypařování... A zkuste přinést výše uvedenou zajímavost ;o)
 
Na 19.1.: Naučte se všechno, co jsme si říkali o skupenstvích. A ta zajímavost ...;o)
Na 22.1.: Opakujte si vše o skupenstvích a jejich změnách, bude test.
 
Na 26.1.: Jen si opakujte.
Na 29.1.: Podívejte se na to, co jsme si řekli o spalovacích motorech.

Na 2.2.: Dopište, případně zpřehledněte si sešity.
Na 5.2.: Zopakujte si úvod do elektrických jevů.

Na 9.2.: Totéž, co na 5.2. ;o)
 
Na 2.3.: Zopakujte si vše, co jsme se naučili o elektrickém proudu.
Na 5.3.: Nezapomeňte si sešity, bude sešitový testík na konci hodiny.

Na 9.3.: Naučte se vzorečky, které jsme si napsali v posledních dvou hodinách.
Na 12.3.: Bude test a v něm:

Elektrický obvod - sériové a paralelní zapojení

Elektrický proud (značka, jednotka , měření, příklad na měření ampérmetrem se stupnicí a ručkou - rozsah stupnice, počet dílků...)

Elektrické napětí (značka, jednotka, měření, příklad na měření voltmetrem se stupnicí a ručkou - rozsah stupnice, počet dílků...)

Zdroje elektrického napětí
Ohmův zákon/ elektrický odpor

 
Na 16.3.: Opakujte si vše o elektrickém proudu. A podvodníci si napíšou opravný test..
Na 19.3.: Neúspěšní si test opravný test napíšou teď. A všichni se naučí nové vztahy mezi elektrickou prací, napětím, proudem a časem.

Na 23.3.: Opakujte si vše, co jsme si řekli o elektrickém poudu, zejména vzorečky. Tento týden můžete získat malé jedničky, budeme hodně počítat.
Na 26.3.: Budeme dál počítat - výsledný odpor rezistorů zapojených paralelně, elektrickou práci a výkon.

Na 30.3.: Budeme ještě opakovat - podívejte se na vzorečky pro elektrickou práci a výkon elektrického proudu.
 
Na 9.4.: Opakujte si elektřinu.

Na 13.4.: Dokončili jsme kapitolu o elektřině, takže se doučte vše, co vám ještě dělá problémy.
Na 16.4.: Přineste si sešity, bude se vám to hodit!
 
Na 20.4.: Minule sešiťák nebyl, teď už ano - z vlastních sešitů!!!
Na 22.4.: Naučte se vše z kapitoly "Zvukové jevy", budeme opakovat.
 
Na 27.4.: Opakujte si celou kapitolu o zvukových jevech.
Na 29.4.: Dojde na slibovaný test, otázky budou širší. Např.: vše, co vás napadne o ultrazvuku nebo infrazvuku.
 
Na 4.5.: Opakujte si ;o)
Na 7.5.: Zahájíme kapitolu o meteorologii. Nemáte nějakou informaci k tomuto tématu, která by mohla zajímat i ostatní?

Na 11.5.: Nezapomeňte si přinést sešity.
Na 14.5:: Podívejte se na to, co jsme si zatím říkali o meteorologii.

Na 18.5.: Máme přednášku o meteorologii.
Na 20.5.: Povíme si o meteorologických jevech a jejich měření.
 
Na 25.5.: Pokračujeme v povídání o meteorologických jevech, pak budeme trochu opakovat.
Na 28.5.: Opakujte si vše o meteorologii.
 
Na 1.6.: Budeme opakovat formou soutěže a řekneme si něco o znečišťování atmosféry.
Na 4.6.: Napíšeme si opakovací test, dokončíme kapitolu o znečišťování atmosféry a tím i vše, co jste se měli dozvědět v osmé třídě.
 
Na 8.6.: Píšeme test o meteorologii
Na 11.6.: Opakujte si, to nejhorší máme za sebou ;o)

Pro všechny následující hodiny platí totéž:  opakujeme vše, co jsme se naučili během druhého pololetí.