9A

Probíraná látka:
15. - 19.9.: Tento týden budeme ještě opakovat - vrátíme se ke slovním úlohám zaměřeným na procenta a k lineárním rovnicím, pokusíme se vzpomenout si, co víme o druhých mocninách a odmocninách, a Pythagorově větě.
22. - 26.9.: Dokončíme opakování učiva z 8. třídy - množiny, Thaletovu kružnici, hranol a válec.
29.9. - 3.10.: Skončili jsme s opakováním, najíždíme na lomené výrazy.
6. - 10.10.: Budeme pokračovat ve sčítání a odčítání lomených výrazů.

13. - 17.10.: Dokončíme sčítání a odčítání lomených výrazů a začneme je násobit a dělit.
20 - 24.10.: Budeme násobit, dělit a umocňovat lomené výrazy.
30 - 31.10.: Stejně jako minulý týden, násobíme, dělíme a umocňujeme lomené výrazy.
3. - 7.11.: Dokončíme násobení, dělení a umocňování lomených výrazů a napíšeme si čtvrtletku, ve které bude vše, co jsme s lomenými výrazy prováděli - sčítání, odčítání, násobení, dělení, umocňování.
10. - 14.11.: Ještě budeme chvilku umocňovat lomené výrazy a potom přejdeme k rovnicím s neznámou ve jmenovateli.
18. - 21.11: Budeme pokračovat v rovnicích, tento týden máme ale jen dvě matematiky ;o)
24. - 28.11: Dokončíme rovnice s neznámou ve jmenovateli a začneme počítat slovní úlohy o směsích.
1. - 5.12.: Pokračujeme v úlohách o společné práci a začneme počítat lineární rovnice se dvěma neznámými.
8. - 12.12.: Dokončíme nerovnice a přejdeme k lineárním rovnicím se 2 neznámými.
15. - 19.12.: Dokončíme soustavy lineárních rovnic a zkusíme si obtížnější slovní úlohy řešené rovnicí.
5 - 9.1.: Nový rok začneme větami o podobnosti, podobnými útvary, zvětšením a zmenšením.  A průběžně budeme opakovat na srovnávací testy.
12. - 16.1.: Vše bylo jinak - většinu týdne jsme opakovali na srovnávací testy, takže teď už skutečně ta podobnost ;o)
19. - 23.1.: Od podobnosti přejdeme ke stejnolehlosti.
26. - 29.1.: Budeme se věnovat funkcím.
2. - 6.2: Pokračujeme ve fuinkcích, v pátek si napíšeme (a narýsujeme) test.
9. - 13.2.: Začátek týdne strávíme ještě s lineárními funkcemi, konec už s kvadratickými.
16. - 20.2.: Dokončujeme vše, co jsme nestihli z důvodu mé nemoci v minulém týdnu.
2. - 6.3.: Procvičíme si počítání kvadratických rovnic pomocí vzorce, vysvětlíme si, jak se dají některé z nich řešit rozkladem, a pustíme se do goniometrických funkcí.
9. - 13.3.: Budeme se věnovat goniometrickým funkcím - sinus, kosinus.
16. - 20.3.: Pokračujeme v goniometrických funkcích - kosinus, tangens.
23. - 27.3.: Dokončíme goniometrické funkce a v závěru týdne si pravděpodobně napíšeme čtvrtletní písemnou práci (lineární funkce, kvadratické rovnice, goniometrické funkce).
31.3.: Opravíme si čtvrtletní práce a řekneme si, na co bychom si měli dávat v budoucnu pozor.
7. - 10.4:: Začínáme probírat objem a povrch těles - jehlan, kužel, koule.
13. - 17.4.: Od opakování objemu těles přejdeme k novým - takže teď už skutečně přijde na řadu jehlan.
20. - 24.4.: Budeme počítat objem a povrch jehlanu, kužele a koule.
27. - 30.4.: Dokončíme kouli a sítě těles, pak přejdeme ke komolému jehlanu a komolému kuželu.
4. - 7.5..: Ještě se budeme zabývat objemy a povrchy těles.
11. - 15.5.: Začínáme s finanční matematikou a opakujeme tělesa.
18. - 22.5.: Jednoduše úrokujeme.
25. - 29.5.: A teď už budeme úrokovat i složitěji (čeká nás tzv. složené úrokování);o)
1. - 5.6.:  Dokončíme finanční matematiku a napíšeme si srovnávací testy.
 
Úkoly:
Na 16.9.: Napíšeme si krátký test, který bude obsahovat nekomplikovanou slovní úlohu (procenta!) a dvě lineární rovnice. Písemný úkol nemáte, zkuste si něco tréninkově vypočítat ;o)
Na 17.9.: Zopakujte si nerovnice, mocniny a odmocniny. Písemný úkol - cvičení 10 na straně 8.
Na 18.9.: Úkol máme ze včerejška, zkuste to znovu. Počítat budeme mocniny a odmocniny a slovní úlohy.
Na 19.9.: Písemný úkol dnes nemáte, přineste si sešity na desetiminutovky, pokud jste je ještě neodevzdali.
Na 23.9.: Cvičení 4 na stránce 10 - zamyslete se, součet jakých mocnin nám dá dohromady čísla ve cvičením uvedená. Nápověda: druhá mocnina 1 je 1, to by se vám mohlo hodit ;o)
Na 24.9.: Zopakujte si Pythagorovu větu a nezapomeňte si na zítřek přinést kružítko a další věci na rýsování.
Na 25.9.: Cvičení 10 na straně 12.
Na 26.9.: Dokončete cvičení 7 na straně 12 pracovních sešitů.
Na 30.9.: Cvičení 3 na straně 14 pracovních sešitů.
Na 1.10.: Nezkontrolovali jsme si domácí úkol, tak to napravíme. Podívejte se na podmínky lomených výrazů, abyste věděli, jestli tomu rozumíte, v opačném případě neváhejte a ptejte se ;o)
Na 2.10.: Cvičení 2 (určení podmínek) a 3 na straně 15 pracovních sešitů.
Na 3.10: Po odpoledce písemný úkol nedostáváte ;o)

Na 7.10.: A ani na víkend ne ;o) Ale opakujte si vzorečky, které využíváme při úpravách algebraických a tím pádem i lomených výrazů.
Na 8.10.: Cvičení 3 na straně 16 pracovních sešitů dopočítejte - případně vy, kteří jste ani nezačali, spočítejte celé ;o)
Na 9.10.: Cvičení 4 na straně 19 v učebnici.
Na 10.10. Zítra si napíšeme desetiminutovku, podívejte se na minulé dva úkoly.

Na 14.10. Podívejte se na příklady, které jsme tento týden řešili, jestli mezi nimi není nějaký, na který byste se chtěli zeptat.
Na 15.10.: Zkuste dopočítat cvičení 5d na straně 19 v učebnici.
Na 16.10.: Dopište podmínky ke cvičení 5d na straně 19 v učebnici - pozor, jsou to mocniny!
Na 17.10.: Začneme násobit lomené výrazy, domácí úkol po odpoledne nemíváte ;o)

Na 21.10.: Podívejte se na příklad 2 ef na straně 20, příště si to zkontrolujeme.
Na 22.10.: Trénujte násobení lomených výrazů.
Na 23.10.: Dopočítejte cvičení 3 na straně 20.
Na 24.10.: Po odpoledce nic nového.

Na 31.10.: Procvičujte si násobení .lomených výrazů (třeba z pracovního sešitu), následující týden si napíšeme test z celých lomených výrazů.
Na 4.11.: Opakujte si příklady s lomenými výrazy, můžete k tomu využít cvičení z pracovního sešitu. Nezapomínejte na podmínky, opakujte si vzorečky, podle kterých výrazy upravujeme.
Na 5.11.: Ve čtvrtek si napíšeme čtvrtletní písemku, ve které budou lomené výrazy (sčítání, odčítání, násobení, dělení) - opakujte si ;o)
Na 6.11.: Píšeme čtvrtletku, učte se!!!
Na 7.11.: Jako obvykle po odpoledce úkol není.
 
Na 11.11.: Jen procvičujte lomené výrazy.
Na 12.11.: Dopočítejte cvičení 2 a 3 na straně 21 v učebnici.
Na 13.11.: Nic nového, začínám s rovnicemi s neznámou ve jmenovateli.
Na 14.11: Jako vždy po odpoledce...

Na 18.11: Procvičujte si rovnice, správnost si můžete ověřit zkouškou ;o) Klidně i bez zlomků.
Na 21.11: Nic nového, trénujte dál rovnice ;o)

Na 25.11.: Procvičujte si nadále rovnice.
Na 26.11.: Ve čtvrtek bude test na rovnice, tak trénujte ;o)
Na 27.11.: Doporučuji vypočítat si cvičení 2 na straně 20 pracovních sešitů. A připomínám ten test...
Na 28.11.: Po odpoledce zase nic ;o)
 
Na 2.12.: Žádný písemný úkol nemáte, podívejte se na úlohy o společné práci, které jsme počítali v pátek.
Na 3.12.: Vyzkoušejte si, jestli rozumíte úlohám o společné práci.
Na 4.12.: Příklad 7 na straně 27 v učebnici.
Na 5.12.: Úkol nemáte, procvičujte úlohy o společné práci.
 
Na 9.12.: Opakujte si nerovnice a úlohy o společné práci.
Na 10.12.: Podívejte se na soustavy lineárních rovnic a zkuste si vyřešit příklad 2 na str. 31 v učebnici.
Na 11.12.: Procvičujte si soustavy lineárních rovnic.
Na 12.12.: Stejně jako na včerejšek - zkuste si vypočítat některé soustavy lineárních rovnic  v pracovním sešitě.

Na 16.12.: Trénujte soustavy rovnic, ve středu bude písemka.
Na 17.12.: Píšeme test na soustavy lineárních rovnic.
Na 18.12.: Úkol nemáte, vysvětlíme si grafické řešení soustav lineárních rovnic.
Na 19.12.: Opakujte si.

Na 6.1.: Opakujte si přes prázdniny soustavy lineárních rovnic.
Na 7.1.: Zopakujte si lomené výrazy - budou srovnávací testy.
Na 8.1.: Dopočítejte příklad, který jsme si zadali na konci hodiny.
Na 9.1.: Čekají nás srovnávací testy.
 
Na 13.1.: Srovnávací testy dopadly katastrofálně, budeme je opravovat.
Na 14.1.: Podívejte se na to, co jsme si dnes napsali o podobnosti (najdete to také v učebnici), budeme řešit další příklady.
Na 15.1.: Totéž, co včera - podívejte se do sešitu nebo do učebnice na vše o podobnosti.
Na 16.1.: Přečtěte si vše, co jsme si řekli o podobnosti trojúhelníků.
 
Na 20.1.: Zkuste si narýsovat rozdělení úsečky v určitém poměru - například na tři stejné části, jak jsme si to načrtli při poslední matice.
Na 21.1.: Podívejte se na to, co jsme si říkali o stejnolehlosti.
Na 22.1.: Zamyslete se nad podobností a stejnolehlostí, jestli všemu rozumíte, začínáme probírat funkce.
 
Na  27.1.: Zopakujte si vše, co jsme se naučili o funkcích.
Na 28.1.: Zkuste si doma narýsovat některý graf funkce podle příkladů, které máte ve sbírce.
Na 29.1.: Přineste si čtverečkovaný papír.

Na 3.2.: Stále to samé: opakujte si vše o funkcích, přineste si čtverečkovaný papír a dopište si sešity.
Na 4.2.: Narýsujeme si graf funkce na známky, nezapomeňte si proto pomůcky na rýsování. Dokončete příklad 5a na straně 61.
Na 5.2.: Procvičujte si lineární funkce.
Na 6.2.: Jako obvykle po odpoledce nic...
 
Na 10.2.: Opakujte si lineární funkce a vše, co jsme si o nich napsali.
Vzhledem k tomu, že následovala dlouhá řada suplovaných hodin, jste žádné domácí úkoly nedostávali ;o)
 
Na 3.3.: Naučte se vzorečky na výpočet kvadratické rovnice.
Na 4.3.: To samé, co na 3.3., ale teď už opravdu ;o)
Na 5.3.: Dokončete graf funkcí - tři grafy na jedné číselné ose - z konce hodiny.
Na 6.3.: Opakujte si kvadratické rovnice.
 
Na 10.3.: Nic nového, opakujte si.
Na 11.3.: Podívejte se na poměry stran trojúhelníku - goniometrické funkce.
Na 12.3.: Přineste si tabulky a opakujte si goniometrické funkce.
Na 13.3.: Tabulky!
 
Na 17.3.: Opakujte si nejen goniometrické funkce, ale také vzorečky na kvadratické rovnice! Bude testík a už byste je měli umět zpaměti.
Na 18.3.: Píšeme test - dvě kvadratické rovnice. Trénujte ;o)
Na 19.3.: Nic nového, procvičujte si příklady na goniometrické funkce.
Na 20.3. Po odpoledce nic ;o)
 
Na 24.3.: Opakujte si goniometrické funkce.
Na 25.3.: Budu si vybírat sešity, kde budete mít domácí úkol: příklad 28 na straně 38 pracovních sešitů.
Na 26.3.: Opakujte si lineární funkce, kvadratické rovnice, goniometrické funkce - v pátek bude čtvrtletka.
Na 27.3.: Totéž, co na čtvrtek - pokud jste dosud nezačali s opakováním, je nejvyšší čas.
 
Na 31.3.: Budeme opravovat čtvrtletky ;o)
 
Na 7.4.: Začněte si opakovat vzorečky na výpočet objemů těles.
Na 8.4.: Opakujte si obsah a obvod kruhu, objem válce a hranolu, krychli snad dáte ...
Na 9.4.: Stále ty vzorečky...
Na 10.4: Dopočítejte si povrch a obsah krychle - příklad, který jsme nedokončili na odpoledce.

Na 14.4.: Napíšeme si testík na povrch a obsah hranolu.
Na 15.4.: Budeme mít spojenou hodinu, takže vás čeká jen opakování.
Na 16.4.: Zopakujte si, jak se počítá objem a povrch válce a hranolu, zítra přijdou na řadu další tvary ;o)
Na 17.4.: Naučte se, jak se počítá objem a povrch jehlanu.
 
Na 21.4.: Přineste si pomůcky na rýsování, nakresíme si síť jehlanu.
Na 22.4.: Naučte se nové vzorečky pro výpočet obsahu a objemu jehlanu a kužele.
Na 23.4.: BUdeme dál počítat objemy a povrchy, takže ty vzorečky...
Na 24.4.: Dopočítejte si příklad, zítra kontroluji  sešity s vyplněnou tabulkou a postupy.
 
Na 28.4.: Pokud jste si "nestihli" vše napsat v hodině, doplňte si to, než budeme opět kontrolovat sešity.
Na 29.4.: Napíšeme si test na výpočet objemu a povrchu kužele.
Na 30.4.: Opakujte si vzorečky.
 
Na 5.5.: Podívejte se na nové vzorce, které jsme se naučili - komolý jehlan  a kužel.
Na 6.5.: Ty vzorečky!!!!
Na 7.5.: Zkuste si doma sami počítat příklady na různá tělesa. Blíží se srovnávací testy ;o)

Na 12.5.: Opakujte si!
Na 13.5.: Jak se vypočítá objem a povrch koule?
Na 14.5.: Začínáme s finanční matematikou. Nic nového nemáte.
Na 15.5: Podívejte se na to, co jsme si říkali o úrocích, inflaci atd.

Na 19.5.: Pokračujeme ve finanční matematice, opakujte si.
Na 20.5.: Naučte se vše, co jsme si řekli o jednoduchém úrokování - znáte už z 8. třídy.
Na 21.5.: Napíšeme si test na výpočet úroků.
Na 22.5: Opakujte si, jak vypočítat úrok!
 
Na 26.5.: Podívejte se na vše, co jsme zatím probrali z finanční matematiky.
Na 27.5.: Zopakujte si kvadratické rovnice.
Na 28.5.: Opakujeme lomené výrazy, objemy a povrchy těles, finanční matematiku.
Na  29.5.: Podívejte se taky na goniometrické funkce.
 
Na 2.6.: Máme poslední možnost připravit se na srovnávací testy. Zamyslete se, co vám nejde a co potřebujete nejvíc procvičovat.
Na 3.6.: Píšeme srovnávací testy.


Pro všechny následující hodiny platí totéž: procvičujeme a dokončujeme finanční matematiku a opakujeme vše, co jsme se naučili během druhého pololetí.